خرداد 23 1400 14:59
فهرست
پیوندها







جلسه شورای ثبت احوال شهرستان سمیرم

صورت جلسه شوراي ثبت احوال  مورخ  21/3/1396

 

شماره دعوتنامه    460/116/13                        مورخ  21/3/1396                           زمان جلسه  ساعت 10 صبح

تعدا دستور كار : 2                                  اعضاي اصلي و يا جانشين  :    10 نفر

 

تعداد مصوبات : 6                                   مكان جلسه : اداره ثبت احوال سمیرم

دستور كار جلسه :

الف -  بررسي مصوبات صورتجلسه قبل

 

ب- ارائه راهكار در خصوص تعامل بیشتر اعضا ء با اداره ثبت احوال  

 آقاي عسگریان معاون فرماندار و رئيس شورا ي ثبت احوال

ضمن عرض خيرمقدم به اعضا ي شورا در راستاي همكاري شبكه اعلام و شوراي ثبت احوال و اجرائي شدن مصوبات اين شورا باتوجه به اهميت و جايگاه آمارو اطلاعات در سياستگذار يهاي كلان كشور و نقش وجايگاه  با اهميت ثبت احوال در توليد و انتشار آمار در خصوص بروز رساني اين آمار و همكاري ساير ادارات بالاخص اعضاي شورا تاكيد نمودندو بیان نمودند همکنون مشکل خاصی در رابطه با پوشش ثبت وقایع حیاتی شهرستان نداریم و صرفا در مرکز شهرستان بدلیل اینکه چند مکان دفن اموات داریم بدنبال جانمائی از قبرستان واحدی هستیم تا مشکل پراکندگی قبرستانها برطرف شود ایشان تاکید کردند که فرمانداری مصوب کردازاین به بعد دیگر اجازه دفن اموات در مکان امامزاده ها داده نخواهد شد وصرفا مواردی که قبلا مورد تعهد  اداره اوقاف می باشد و پول پرداخت نموده اند مجاز به دفن  درمکان امامزاده می باشند

آقاي رضائي : دبير جلسه ورئیس اداره ثبت احوال   ضمن عرض خير مقدم به اعضاي شوراي ثبت احوال درخصوص هدف از تشکیل جلسه که همان همکاری بین بخشی سازمانها و نهادهای  مرتبط با وقایع حیاتی  وارسال آمارها درمهلت مقرر قانونی به اداره ثبت احوال ومستندات قانونی آن و اهمیت ثبت پوشش وقایع حیاتی در تولید وانتشار آمارهای انسانی و تاثیر آن بر سیاستگذاری کلان کشور واهمیت موضوع پوشش ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی و تاثیر آن بر اخذ اطلاعات  دقیق و کارآمددرجهت سیاستهای کلان کشور در حیطه های مختلف از جمله جمعیت تاکید و ادامه بیان داشتند که همکنون دو طرح اساسی و مهم فراروی سازمان ثبت احوال قرار دارد یکی تعویض شناسنامه های دست نویس به شناسنامه ای مکانیزه  ودیگری تعویض کارت ملی به کارت هوشمند ملی که این امر مستلزم بکارگیری و استفاده ازتجهیزات مورد نیاز می باشدکه دراین راستا تخصیص اعتبارجهت آن صرفا بر اساس بوجه شهرستانی در کمته برنامه ریزی شهرستان محقق می شودازاینرو این اداره از فرماندار محترم انتظار دارد جهت پیشگیری از هر گونه مشکلاتی آتی اعتبار لازم را در اختیار این اداره قرار نمایند و همچنین با توجه به بافت ونقشه قدیمی ساختمان اداره و عدم فضای کافی درجهت ارائه خدمت وبه مردم و وعدم مقاوم بودن ساختمان بدلیل بارور بودن دیوارها و عدم بکارگیری پارامترهای مقاوم سازی در ساختمان اداری انتظار می رود اعتبار لازم را در خصوص بازسازی ومقاوم سازی ساختمان اداری  به این اداره تخصیص نمایند

مصوبات جلسه :

1-    مقررشدبه استناد به تبصره ماده 26 قانون ثبت احوال  شهرداری های سیمرم , ونک ,حناوکمه نسبت به ارسال آمار وفات به اداره ثبت احوال شهرستان پس از اطلاع و دراسرع وقت وحداکثر یک هفته پس از تاریخ فوت اقدام نمایند.

2-   مقرر شد پس از شروع به کار شورای اسلامی شهر سمیرم در سال 96 جلسه ای با حضور شورا ی اسلامی و شهردار شهر سمیرم  با محوریت فرمانداری و با حضور رئیس اداره ثبت احوال در خصوص یکسان سازی قبرستان های موجود شهر وایجاد مدیریتی واحد تدفین شهر در فرمانداری برگزار گردد ( هماهنگ کننده جلسه شهرداری سمیرم)

3-   مقرر شد با توجه به پراكندگي روستاها و اينكه تقربيا نيمي از جمعيت شهرستان در روستاها مستقر مي باشندمستند به تفاهم نامه سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور با سازمان ثبت احوال و همچنين مصوبه  هيات محترم دولت و آئين نامه اجرائي تبصره اصلاحي ماده 5 قانون ثبت احوال مصوب 1363 در خصوص همكاري و الزام دهياران محترم به ارسال آمار ولادت و وفات ودر مهلت قانوني به اداره ثبت احوال, درخصوص نحوه و چگونگي همكاري و توجيه دهياران محترم دراولين جلسه مشترك دهياران و بخشداران شهرستان سميرم از دبير شورا و رياست اداره ثبت احوال نيز در اين جلسه دعوت بعمل آيد.

4-   مقرر شد درجلسه مشترک دهیاران با اداره ثبت احوال جهت توجیه دهیاران به ثبت علت دقیق وفات در نامه اعلام وفات به اداره ثبت احوال از شکبه بهداشت ودرمان شهرستان نیز جهت شرکت درجلسه دعوت بعمل آید.

5-    مقرر گردید شبکه بهداشت ودرمان شهرستان نسبت به ارسال آمار وفات شهرستان بصورت هفتگی به اداره ثبت احوال اقدام نماید

6-    مقرر شد باتوجه به ماده 26 قانون ثبت احوال نيروي انظامي و پاسگاه هاي شهرستان سميرم به محض اطلاع از وقوع فوت مشخصات متوفيان را طي نامه اي  به شماره فكس 53665039اداره ثبت احوال سميرم ارسال و اطلاع نمايند .

 

 

اعضای شورای ثبت پوشش وقایع حیاتی شهرستان سمیرم

 

1-     رئیس شورا و فرماندار محترم شهرستان   

 

2-     دبیر شورا و رئیس اداره ثبت احوال شهرستان

 

3-    فرماندهی محترم انتظامی شهرستان

 

4-    مدیر محترم شبکه بهداشت ودرمان شهرستان

 

5-    رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان

 

6-    مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان

 

7-    شهردار محترم شهر سمیرم

 

8-    شهردار محترم شهر ونک

 

9-    شهردار محترم شهرحنا

 

10-  شهردار محترم شهر کمه

 

 

 

 

 

نظرات
پیغامی ارسال نشده است.
ارسال نظر
برای ارسال پیغام لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
امتیازات
امتیاز دادن فقط برای اعضاست.

برای امتیاز دادن یا ثبت نام کنید و یا وارد حساب کاربری خود شوید.

امتیازی داده نشده است.
ورود
نام کاربری

گذرواژه



گذرواژه خود را فراموش کرده ام
اوقات شرعی
امور حقوقی و سجلی
سرویس پست الکترونیکی